1. Marisol Solduga Autor de l'article

Martí Gironell
    Estrella Polar

Disponible en català

Després del llibre “Un talp al meu jardí” que ja es va convertir en tot un best seller l’any passat, arribaara la segona part. El talp Felip torna a visitar el jardí dels seus amics i els proposarà viatjar en el temps fins a l’Antic Egipte amb el seu rellotge màgic. En aquesta aventura hauran d’ajudar la filla dels faraons a trobar el seu gat, un animal sagrat, alhora que aprendran (i aprendrem nosaltres també) sobre els jeroglífics.

2. ISH

Herois de la Natura

Joan de Déu Prats
    Cossetània Edicions

Disponible en català

Aquest llibre és un recull de 20 personatges catalans que al llarg de la història han estat i són referents en la protecció de l’entorn natural del país i més enllà en diferents àmbits: científics, activistes, ecologistes, pagesos, etc.

Un llibre molt necessari que ens mostra com els esforços i la lluita de persones concretes ha estat prou important com per a significar una millora en el nostre entorn.

Ideal per tenir a la llibreria escolar de cicle superior i secundària.

3. FTT

Bruixes

Glòria Sabaté
    Bindi Books

Disponible en català

Deu relats que rendeixen homenatge a algunes de les dones sàvies i màgiques de la nostra història. Remeieres, llevadores, dones que sentien de manera diferent i que vivien en comunió amb la natura, d’on obtenien tot allò que necessitaven. Amb el pas del temps però, se les va començar a mirar amb recel, a anomenar-les bruixes, fetilleres, i se les va començar a perseguir per anar a contracorrent.Un llibre molt interessant amb el que gaudirem i aprendrem molt, no només els infants, sinó també els adults interessats en la màgia i el folklore. Si voleu sortir un dia al bosc a cercar bruixes, us recomanem l’activitat Dia de Bruixes on coneixereu les dones de bosc, les dones sàvies, les bruixes i la seva relació amb la natura.

4. GCC

La pregunta

Arturo Padilla
    Animallibres

Disponible en català

El Pol, amb la mort del seu avi, comença a descobrir-se a sí mateix, a tenir sentiments contradictoris i a necessitar trobar una vàlvula d’escapament. També comença a voler obtenir repostes. Què hi ha després de la mort? On és el seu avi? Decideix consultar a la seva gent més propera de diferents religions. Cadascú li dóna una resposta diferent però tot i així aconsegueix trobar-hi els punts en comú que donaran resposta a les seves inquietuds.

Una novel·la realista que parla sobre el dol, la diversitat de religions i la imatge idealitzada que projecten les xarxes socials.

Per aprendre més sobre la diversitat religiosa Lalè ofereix guies didàctiques adreçades a professorat i alumnat per treballar, respectar i posar en valor la diversitat personal, cultural i de creences, així com tallers presencials als centres educatius. Molt recomanats!

5. IRB

La porta dels tres panys (estoig)
    Sònia Fernàndez-Vidal
    Estrella Polar

Disponible en català

Una trilogia que ara ens arriba en format estoig perfecte per a regalar. Aquestes novel·les d’aventures que han estat comparades amb el llibre “El món de Sofia” expliquen de manera entretinguda i comprensible conceptes de la física quàntica fent així accessible als joves lectors aquesta vessant de la ciència.

El Nico és un noi solitari de catorze anys que decideix un dia canviar la ruta que segueix per tornar a casa. Pel camí troba una casa i, atret pel seu misteri, accedeix al seu interior veient-se immers en l’estrany univers del món quàntic.

Per endinsar-vos més en la física de partícules us recomanem les visites familiars o escolars al Sincrotró Alba! No us decebrà!

6. BFRC

Màrius Moneo.

Amb aquest llibre descobrirem la figura del Leonardo Da Vinci, un geni en totes les seves facetes: pintor, escultor, inventor, arquitecte… Un dels artistes més complets de tots els temps. També aprendrem sobre diferents conceptes artístics i coneixerem com era la vida a la època.

El llibre inclou un desplegable amb els invents revolucionaris que va dissenyar el Leonardo i un munt d’extres com ara podcasts i quiz interactius.

Màrius Moneo
    Petit Sàpiens

Disponible en català

Si vols endinsar-te encara més en el món del Leonardo Da Vinci descobreix el recurs Leonardome que permet construir estructures ideades pel Leonardo Da Vinci a partir de diferents patrons geomètrics. Podràs demanar-lo en aquest enllaç.

8. DASR

Herois de la Natura
    Joan de Déu Prats
    Cossetània Edicions

Disponible en català

Ideal per tenir a la llibreria escolar de cicle superior i secundària.

Màrius Moneo
    Petit Sàpiens

Enigmes d’art
    Víctor Escandell
    Zahorí Books

Disponible en català

El Víctor Escandell i l’Ana Gallo ens presenten un nou llibre de la seva sèrie “Enigmes”, aquest cop dedicat al món de l’art. 25 misteris que haurem de resoldre i amb els que alhora anirem aprenent sobre els diferents moviments artístics, diferents tècniques i artistes més importants. Una boníssima manera d’introduir els infants en el món de l’art i de passar una bona estona en família fent servir la lògica i la imaginació. En aquest enllaç podràs trobar un llistat de museus d’art amb galeries i visites virtuals per gaudir i aprendre sense sortir de casa.

11. DAFSR

Dracs, fades i gegants
    Oriol Canosa
    La Galera

Disponible en català

Aquest llibre, més que un llibre infantil és més aviat un manual amb el que podrem gaudir tota la família tot descobrint els misteris que amaga la mitologia catalana. Un llibre ple d’informació on aprendrem sobre les criatures màgiques de les llegendes del nostre entorn. A l’inici hi trobarem fins i tot, una guia de camp que ens permetrà reconèixer els seus rastres quan passegem per la natura. Un imprescindible per a grans i petits interessats en la mitologia i els mons fantàstics.