Setmana de la Ciència

Enguany hem celebrat la Setmana de la Ciència del 10 al 17 de Novembre. Hem organitzat diversos actes  de divulgació científica per tal de fomentar l’ interès  per la ciència i el seu coneixement, i ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera.

A 1r d’ESO, divendres al vespre, vam fer Observació astronòmica  i també la Francesca Masnou, matemàtica i vinculada a l’Agrupació Astronòmica d’Osona, ha fet una xerrada sobre el Sistema solar.

Els alumnes de 6è de primària de l’escola de St. Marc han vingut al laboratori de l’institut a realitzar un pràctica d’observació en microscopi, guiats per alumnes de 2n d’ESO.

També han pogut gaudir del taller Ciencia de andar por casa, realitzat per Carlos Moreno de Jove Espectacle. Els alumnes van observar com es poden fer experiments sorprenents amb objectes quotidians: globus, raquetes, alcohol, gots, aigua, acetona … A la vegada que treballen aspectes de física i química.

A 3r ESO, Jove Espectacle  ha realitzat el taller Química, esa gran desconocida,  on els alumnes han gaudit d’experiències realitzades en l’àmbit de la química com: propietats dels polímers, fluorescència i fosforescència, creació de miralls mitjançant reaccions químiques, canvis de color per oxidació i reducció, canvis de color per propietats d’àcids i bases, explosions de farina de blat, submergir un mòbil en una aigua molt especial que no condueix el corrent elèctric, etc

Els alumnes de 3r i 4t ESO  han assistit a la conferència de la Núria Salant (professora de l’escola superior d’enginyeria i aeroespacial de Terrassa i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia), on ens ha mostrat la (in)visible dificultat associada a la promoció del talent femení en l’àmbit tecnològic.

Tots els alumnes han visitat l’exposició L’enginy (invisible), dones i tecnologia: passat, present i futur que hem tingut exposat a l’entrada de l’institut tota la setmana.