L’alumne Miquel Güell Molist, distingit entre els millors expedients de Batxillerat de Catalunya

Un total de 46 alumnes catalans han estat guardonats amb els Premis Extraordinaris de Batxillerat del passat curs 2022-2023. Els premis són un reconeixement oficial a l’excel·lència dels estudiants que van superar segon de batxillerat el curs passat amb les millors qualificacions de Catalunya.

Entre els distingits hi ha el nostre exalumne Miguel Güell Molist, l’únic de la comarca d’Osona, qui va rebre el premi en una cerimònia a Barcelona, acompanyat per la Directora de l’institut, Núria Saborit, i la Cap d’Estudis, Montse Safont. També hi va participar la consellera d’Educació, Anna Simó. En l’edició d’enguany s’hi han presentat a examen un total de 791 alumnes per a les tres modalitats a concurs -la modalitat d’humanitats i ciències socials, la de ciències i tecnologia, i la d’arts-.

Per accedir a les proves els alumnes han d’haver cursat i superat els dos cursos de batxillerat, haver finalitzat aquests estudis a Catalunya el curs 2022-2023 i tenir una qualificació mitjana de tot el batxillerat igual o superior a 8,75.

Les proves per optar als Premis Extraordinaris de Batxillerat s’estructuren en tres parts. La primera consisteix en un comentari crític sobre un tema d’interès general de la realitat social, històrica o cultural. En la segona l’alumne ha d’exposar el mateix punt de vista sobre un tema en la primera llengua estrangera cursada per l’alumne en el batxillerat. I en la darrera prova cal respondre qüestions proposades sobre la matèria de modalitat que ha triat l’alumne en fer la inscripció, en funció de la modalitat de batxillerat cursada.