Departament de Socials, Visual i Plàstica, Música i Educació Física.

Educació Física.

1r ESO:

• Atletisme: Experimentem, coneixem, practiquem i competim amb l’atletisme. Participem al Campionat Interescolar d’Atletisme, una competició entre els diferents instituts de la comarca en algunes de les disciplines de l’atletisme a les pistes d’Atletisme de Vic.
  • Primers Auxilis: SABER ÉS SALVAR. Formem part del pla pilot “Saber és salvar” per tal d’aconseguir una formació continuada durant els quatre cursos de secundària en primers auxilis. Amb aquesta formació s’obté un certificat final d’aquests coneixements.

2n ESO:

• Beisbol: Anem al camp de beisbol de Vic a conèixer i practicar aquest esport de primera mà, amb l’ajuda i la col·laboració dels representants del Vic Bat, que ens guien en les diferents normes, espais i estratègies de joc.

3r ESO:

• Esquiada a la Masella: Marxem dos dies a esquiar de dia i de nit!

Ètica

4t ESO:

• Escape Room: Treballem la importància del treball en grup i la cooperació entre els alumnes per tal d’arribar a una fita comuna.

Ciències Socials

1r ESO:

• Maquetes de l’Antiga Roma: Realització de maquetes de construccions de l’època clàssica romana.
  • Projecte interdisciplinar (ViP + Ciències Socials): Taller de ceràmica cardial.

3r ESO:

• Monogràfic “Països del món”: Estudi monogràfic d’un país del món.

4t ESO

• Revista digital: Realització d’una publicació periòdica (trimestral) de caire històric en llengua anglesa (Projecte GEP).

Cultura Clàssica

2n ESO

• Stop motion: Gravació d’una pel·lícula en fotogrames sobre la vida a l’antiga Roma.

4t ESO

• Projecte GEP: Realització d’activitats en llengua anglesa dins els continguts de l’assignatura.
  • Projecte interdisciplinar (ViP + Cultura Clàssica): Exposició d’obres artístiques de temàtica clàssica i d’interpretacions de temàtica contemporània.

• 1r Festival de Nadal de 1r ESO (18 de desembre).

Hi participen els alumnes de l’optativa d’Orquestra de 3r ESO, acompanyant els alumnes voluntaris de 1r ESO. Interpreten les següents peces.

• Palladio
  • Adiemus
  • Cançó de Nadal
  • Estimo el Nadal
  • Suite comercial navideña
  • Bella Ciao

• Cantada de Nadal (19 de desembre).

Cantata al centre de serveis de Calldetenes amb alguns alumnes de 1r ESO i també acompanyats pels alumnes de 3r ESO de l’optativa d’Orquestra.

• Activitats de Nadal al teatre de Calldetenes (20 de desembre).

Actuació de dos membres del grup Buhos (cantant i guitarra), juntament amb els alumnes de 3r d’Orquestra.

A la cançó Temporal s’afegeixen vuit alumnes de 2n ESO, de l’optativa de Ritme pur i dur, i acompanyen la cançó amb un exercici de percussió corporal.

Visual i Plàstica

4t ESO:

• Art i Escola: Projecte artístic interescolar.