Xerrada: #OnSonLesDones

El dia 8 de Març mundialment conegut com a dia de la dona, els alumnes de 4t ESO ens van vindre a donar una xerrada, feta per un grup de dones que són integrants del col·lectiu #OnSonLesDones.

Durant aquesta xerrada ens van explicar com va sorgir aquest hashtag, què és el que fan i què defensen. Ens van explicar que aquest hashtag va sortir el 2016, d’un debat que estaven donant a TV3, parlant sobre els disturbis que estaven passant el barri de Gràcia. Veient aquest debat va sorgir la queixa del fet que no hi havia dones a través de Twitter, utilitzant el hashtag #OnSonLesDones. A partir d’això es va crear el grup, acordant que a partir d’aquell moment comptarien totes les dones que escriguessin articles d’opinió o que estiguessin en tertúlies, que sortissin els diaris, ràdios o a la televisió. Així ho van fer, presentant un recompte cada any o al cap d’un cert temps.

Aquesta organització va començar a treballar telemàticament, sense contacte personal, ja que hi havia dones de tota Catalunya. Es van repartir les tasques i els diversos mitjans de comunicació. Des del seu inici, treballen per defensar la igualtat de condicions i d’oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits de comunicació (columnes d’opinió, tertúlies, etc.), ja que, les dones, representen un 51% de la població i, per tant, la meitat de la societat, que, d’alguna manera, està essent silenciada.

Ens va semblar una xerrada molt interessant, que ens va fer veure i reflexionar sobre el percentatge de dones, respecte al d’homes, en els mitjans de comunicació. Això ens va permetre fixar-nos millor en les dones que intervenen o parlen en qualsevol lloc d’opinió i així conscienciar-nos que cal fer alguna cosa per canviar-ho.