Publicada a la revista Cuadernos de Pedagogía l’experiència de l’institut amb els Projectes Globalitzats

La revista Cuadernos de Pedagogía ha publicat en el seu darrer número, d’aquest mes de Gener, l’article “Proyectos interdisciplinarios en secundaria. Una propuesta organizativa y pedagógica desde el Contexto, el Currículum y la Autonomía” en el que es descriu per part de diferents docents del centre el procés seguit per el nostre institut per a desenvolupar els projectes Globalitzats.

DESCARREGAR l’article en obert

L’article descriu com al llarg de 4 cursos acadèmics el professorat del centre ha estat construint aquesta proposta didàctica orientada al desplegament del currículum i l’autonomia en contextos del món real i les fòrmules organitzatives i pedagògiques que hem anat creant al seu voltant (marcs horaris, disseny i avaluació dels projectes…). La publicació de l’article és una manera de ser coherents amb el nostre propòsit, juntament amb el d’altres centres educatius, de treballar de manera rigurosa i en xarxa per a construir maneres de millorar l’educació dels nostres alumnes. Un procés de revisió i millora contínua que forma part de l’ADN del nostre centre.

Queremos que nuestros proyectos superen el “producto cultural” y transformen el entorno, aspirando no sólo a un alumnado más autónomo, sino también más comprometido. Quizás, persiguiendo el currículum, el contexto y la autonomía hayamos encontrado una logística en la que acabe brotando la pedagogía crítica y el aprendizaje-servicio. Hemos aprendido. Y seguimos aprendiendo, partiendo de lo que ya hacemos bien, en nuestro proyecto de trabajar por proyectos.