Leyendas de Bécquer y cintas de vídeo

Durant el segon trimestre, els alumnes de 4t ESO, a la matèria de llengües, vam començar un projecte de literatura sobre el Romanticisme i més concretament amb la lectura del llibre “Rimas y leyendas de Gustavo Adolfo Bécquer” coincidint amb la commemoració del 150è aniversari de la seva mort.

Bécquer va ser un dels poetes més influents del Romanticisme a Espanya. Per si mateix, no va arribar a publicar les seves obres, però, els seus amics van decidir recopilar-les en dos volums al 1871.
A la sortida del funeral celebrat per Bécquer, el pintor Casat del Alisal va proposar a diversos dels assistents la publicació de les obres del malmès escriptor […]. Aquest propòsit responia a dos motius: d’una banda honrar a l’amic mort i per un altre ajudar econòmicament a la dona i fills de Bécquer. Bécquer li deu a Casado del Alisal la seva glòria literària, ja que les seves obres podrien haver estat oblidades de no ser per la decisió de Casado, tal com corrobora Rafael Montesinos en el seu llibre Bécquer, Biografia i Imatge.”

La primera part del projecte, va ser fer grups per triar una de les llegendes de Bécquer:
La corza blanca, El beso, La ajorca de oro, El cristo de la calavera, El monte de las ánimas, Los ojos verdes, El rayo de luna i El miserere“, per fer un petit treball d’interpretació de la llegenda. El primer que havien de fer els grups era llegir la llegenda i escriure un petit resum individual, i després posar-ho en comú i escriure un en grup, per posteriorment, respondre unes preguntes sobre el llibre. La segona part del treball, va ser fer un vídeo on s’expliqués, a l’estil del programa “cuarto milenio”, la llegenda. La finalitat era que la resta dels companys de classe poguessin entendre-la de forma dinàmica.

Melissa Rodríguez
4t Sigma

A continuació, alguns dels vídeos elaborats per l’alumnat: