Celebrem el dia de la No-Violència i la Pau

Com cada any celebrem el DENIPa l’Institut Marta Estrada. Aquest curs hem realitzat diverses activitats i també hem fet un mural col•laboratiu com acció conjunta.

El nostre mural ha estat inspirat en el mur homenatge a John Lennon que hi ha a la ciutat de Praga. Hem recreat aquest mur a la nostra manera, amb l’ajuda de voluntaris/es de tots els cursos. Cadascun/a d’ells/es, va contribuir dibuixant o escrivint el que consideren que és la pau. L’objectiu d’aquesta activitat era fer veure la importància la pau en les nostre vides i la necessitat d’empatitzar amb l’altre/a.

A banda vam fer els següents tallers:

1r ESO Les grues de la pau

Per commemorar el dia de la Pau i la no-violència l’alumnat de 1r d’ESO de l’institut Marta Estrada va fer unes grues per recordar la història de Sadako i les mil grues. La història de Sadako ens explica que a conseqüència de les radiacions de la bomba d’Hiroshima va patir una greu malaltia i va estar ingressada a l’hospital.Quan era petita li van explicar que si construïa mil grues se li compliria un desig.

Ella va demanar que volia curar-se de la malaltia. No les va poder fer totes i es va morir l’any 1955. Només va poder fer 644 grues. Les seves amigues simbòlicament li van acabar les grues. L’institut les ha fet per recordar la seva història.

Pol N.

2n ESO Xerrada Can Jonch
El passat de 28 gener l’alumnat de 2n d’ESO vam commemorar el dia Escolar per la no-violència i la pau a l’institut. Vam estar molt contents de la visita que vam rebre, perquè ens va contar fets importants de la guerra civil de Granollers com, per exemple, les marques grogues vermelles i grogues que commemoren la mort de persones assassinades durant la Guerra Civil. Estem molt agraïts.

Alumnes 2n d’ESO

3r ESO Taller FundiPau: Pacifiquem les xarxes socials. No siguis troll!

Avui en dia tothom té mòbil, veritat? Però no tothom coneix les conseqüències que pot causar això. A tercer vam fer un taller on s’ha treballat la importància de validar tota aquella informació que trobem a les xarxes. Gràcies a això sabem que és important contrastar diferents mitjans de comunicació per garantir que la notícia és vàlida i no és una “fake news”.

Els objectius d’aquesta xerrada han estat reflexionar sobre l’ús que es fa a les xarxes socials. Valorar la seva utilitat per afavorir unes relacions enriquidores que contribueixen a la cultura de la pau. Fer-nos conscients de les conseqüències negatives que es deriven de fer-ne un ús inadequat.

Es va treballar també les paraules de discurs d’odi que actualment són el top 10 a internet:
antigitanisme, antisemitisme, aporofòbia, islamofòbia, LGTBI-fòbia, racisme, sexisme i xenofòbia. Amb aquestes paraules s’ha treballat el significat i s’ha fet una recerca de notícies dintre de la xarxa per comparar i contrastar diferents punts de vista.

Belen P.

4t ESO Xerrada Menor Migrant No acompanyat

El dia 28 de gener de 2022 va venir una persona refugiada, que ens va parlar de com havia sigut la seva vida quan era petit, el camí que va haver de fer per venir a Espanya. També ens va parlar de com va ser la seva infància, el perquè va marxar del seu país i el perquè la gent marxa dels seus països.
Ens va detallar totes les dificultats que va viure per venir a Espanya. Quan ell en tenia 15 anys va marxar del seu país. Primer va anar a França, però allà ningú l’ajudava. Després, quan va arribar a Espanya, però aquí no entenia l’idioma ni tampoc tenia a ningú que li donen suport. Actualment està buscant feina i està intentant aconseguir el seu NIE, això no obstant, li està costant perquè no li arriba i és necessari per buscar qualsevol treball.

Alumnes de 4t d’ESO