25 de novembre, totes i tots contra la violència de gènere

El passat dia 25 de novembre a l’Institut Marta Estrada vam realitzar diverses accions per denunciar les situacions de violència que sofreixen les dones en l’actualitat.
A partir de la lectura del Manifest unitari es va fer un debat per visibilitzar i reflexionar sobre les diferents formes que pot tenir aquest tipus de violència i de quina manera es poden eliminar.
Cada curs va decidir fer diferents propostes que serviren alhora per denunciar i conscienciar a les i els companys/es.
Així, 1r d’ESO vam seguir la proposta de l’artista Elina Chauvet, Zapatos Rojos, en la que es vol denunciar el feminicidi de les dones a partir d’una instal·lació feta amb sabates pintades de vermell com a record de les dones assassinades.
L’alumnat de 2n i 4t d’ESO van crear logos i cartells de conscienciació a partir de la reflexió conjunta i de les aportacions fetes pel moviment feminista.

Per últim, l’alumnat de 3r va retallar mans de cartolina lila, fent referència al color del moviment feminista, decorades amb frases de suport per a les dones que alguna vegada han patit violència de gènere.
Tot plegat per dir una vegada més: no a la violència envers les dones.