Una activitat de l’Institut, premiada al Certamen internacional Ciencia en Acción 2020

L’activitat didàctica “Life Bricks” ha estat premiada amb Menció d’Honor al Certamen Internacional Ciencia en Acción 2020 dins la categoria “Laboratorio de Biología”.

Els Premis Ciencia en Acción (http://www.cienciaenaccion.org/ ) es celebren cada any i s’hi poden presentar institucions i persones de qualsevol país de parla Hispana o Portuguesa. Els premis estan organitzats per diverses institucions de recerca i promoció de la cultura científica i reconeixen iniciatives per la Divulgació de la Ciència.

L’activitat, aplicada durant el curs 2019-2020 amb l’alumnat de 3er d’ESO de  de l’Institut Marta Estrada (Granollers) treballa la connexió entre funcions com la nutrició, respiració i excreció a nivell macro i els processos químics a nivell molecular (Catabolisme i anabolisme, respiració i fotosíntesi). En l’activitat els alumnes usen peces de lego per representar diversos tipus de biomolècules i usen les representacions per resoldre problemes associats a la nutrició  (dieta, necessitats específiques de tipus cel·lulars) en diverses etapes.

El nostre institut ja va resultar premiat en anteriors edicions del certamen, incloent els projectes globalitzats xyzStars i Earth Fluids Congress, a més de diverses propostes, com Matemáticas GPS (de socials i matemàtiques), Retorn Karlsruhe (sobre la taula periòdica) o Hunting Exos (d’astronomia).