Premiats al Festival Internacional Ciencia en Acción!

Dos projectes duts a terme a l’Institut el curs 2017-2018 han resultat premiats al concurs d’experiències i recursos d’ensenyament i divulgació de les ciències Ciencia en Acción.

“Matemáticas GPS” és un itinerari de projectes presentat per el professor de Matemàtiques Isaac Muro, dut a terme amb la professora Victòria Carrió i amb l’alumnat de 1er d’ESO, en els que es treballen els conceptes matemàtics de coordenades i proporcions de forma conjunta amb les perspectives socials que impliquen les diferents representacions del món i les distàncies entre llocs. Aquest projecte ha estat premiat com a finalista a la categoria “Laboratorio de Matemáticas.

Retorno a Karlsruhe, la tabla periódica en streaming” és un projecte de química sobre la Taula Periòdica dut a terme per l’alumnat de 3er d’ESO amb el professor de Ciències Jordi Domènech, en el que l’alumnat ha seguit el procés indagatiu històric de construcció de la Taula Periòdica (Döberieiner, Newman, Mendeléev) per a aprendre sobre propietats físico-químiques dels elements, la seva relació amb l’estructura electrònica i com es crea el coneixemement científic. Aquest projecte ha estat premiat amb el primer premi ex-aequo en la categoria de “Materiales Didácticos”.

Els Premis Ciencia en Acción es celebren cada any i s’hi poden presentar institucions i persones de qualsevol país de parla Hispana o Portuguesa. Els premis estan organitzats per diverses institucions de recerca i promoció de la cultura científica i reconeixen iniciatives per la Divulgació de la Ciència. En cursos passats el nostre institut ja ha resultat premiat en diverses categories en projectes relacionats amb l’astronomia, la recerca científica i la sostenibilitat.

Com a centre, estem molt agraïts pel reconeixement que suposen aquests premis i els celebrem amb tota la comunitat de professorat, famílies i alumnes del Marta Estrada que amb la seva col·laboració i ajut fan possibles experiències d’aprenentatge rellevant per el nostre alumnat, siguin o no premiades. Moltes gràcies a tots!!!