Projectes de l’Institut premiats a Ciencia en Acción

El projecte d’àrea “Hunting Exos” i el projecte globalitzat “2nd Earths Fluids Congress” , duts a terme el curs 2016-2017 per l’alumnat de 1er d’ESO de l’Institut Marta Estrada, han estat premiats amb sengles Mencions d’Honor en les categories de “Habla del Universo” i “Sostenibilidad” al premi Internacional de Divulgació Científica Ciencia en Acción.

El projecte Hunting Exos ha implicat els alumnes en primera persona en una recerca científica en la que analitzen diversos tipus de dades (espectres, trànsits planetaris) i treballen amb diverses eines (simuladors astronòmics, gràfics) per a descriure científicament diversos Exoplanetes i comunicar les seves troballes en format d’article de diari.

En el projecte globalitzat “2nd Earth Fluids Congress” els alumnes han organitzat un congrés científic al voltant dels cicles biogeoquímics i diverses recerques sobre la qualitat del riu Congost al seu pas per Granollers.

El certamen final del Premi s’ha celebrat els dies 6-8 d’octubre, a la seu de Ciencia en Acción d’aquest any, a Ermua, Vizcaya. Els alumnes Aina Sáez , Anas El Mzouri i David Benítez i els professors Neus Ruiz i Jordi Domènech hi han assistit i han presentat els projectes, a més de recollir els premis en representació dels alumnes i professorat del centre. Podeu veure més fotografies i comentaris del desenvolupament de la nostra participació al congrés al Twitter de l’Institut.

Addicionalment, el projecte 2nd Earth Fluids Congress ha obtingut també el reconeixement del jurat en el Premi Agora, en el que alumnat de secundària i universitat ha seleccionat aquells projectes que han estimat més interessants per a ser explicats en l’espai Àgora del Certamen.

Els Premis Ciencia en Acción (http://www.cienciaenaccion.org/ ) es celebren cada any i s’hi poden presentar institucions i persones de qualsevol país de parla Hispana o Portuguesa. Els premis estan organitzats per diverses institucions de recerca i promoció de la cultura científica i reconeixen iniciatives per la Divulgació de la Ciència. El curs passat el nostre institut ja va obtenir una Menció d’Honor amb els projectes XYZStars i Solar System Patwhay, duts a terme per l’alumnat de 1er d’ESO del curs 2015-2016 com a projecte Globalitzat del primer trimestre.

El certamen és també una oportunitat perquè els alumnes participants comparteixin amb alumnes d’altres regions i països la seva passió per la Ciència. En aquesta edició, a més, hem tingut el plaer de coincidir amb alumnes de l’Institut Vallbona, de Granollers, que també han resultat premiats. Estem molt contents per el reconeixement que suposa i felicitem a tots els participants en els projectes!!