Escoles Verdes

El nostre centre forma part del Programa d’Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya des de l’octubre del 2003.

Escola Verda
PROFESSORAT COMITÈ ESCOLES VERDES
Mercè Espunya
Imma Torrent
Imma Arango
Margarita Custey
Teia Romaguera

Els objectius que es desenvolupen són els següents:

• Promoure la reducció i recollida selectiva dels residus.
  • Reduir i, si pot ser, eliminar l’ús de l’alumini en els embolcalls dels esmorzars, utilitzant altres tipus d’embolcalls no tan perjudicials per al medi ambient (paper, tovallons, “boc´n roll,” carmanyoles, recipients reutilitzables…).
  • Fomentar l’ús racional del material escolar.
  • Evitar el malbaratament d’aliments.
  • Fomentar l’estalvi d’aigua i electricitat.
  • Incentivar els desplaçaments a peu i en bici.
  • Cuidar l’entorn proper en les activitats que es desenvolupin en el medi natural (parcs, platja, muntanya…).
  • Fomentar l’educació ambiental, procurant difondre idees i hàbits sostenibles.
  • Promoure la implicació de la comunitat educativa en el programa d’E.Verdes tot dinamitzant el Comitè Ambiental amb la participació màxima dels alumnes.
  • Incentivar accions que afavoreixin la participació entre diferents centres i participar en projectes i actuacions d’altres entitats.
  • Fer difusió de les actuacions que s’estan realitzant al centre a través del bloc: ”Bloc de les Escoles Verdes” (www.iessobreques.org) i del bloc conjunt de la xarxa d’ E.V. (http:escolesverdesgirona.blog.pangea.org).

Aquests objectius es treballen a les tutories i se’n fa difusió a les famílies amb una carta a principi de curs. S’incorporen alumnes al comitè que es reuneix trimestralment.