L’ALUMNAT DE 4T D’ESO D’EXCURSIÓ A BARCELONA, ORGANITZADA PELS DEPARTAMENTS DE SOCIALS I LLENGUA I LITERATURA CASTELLANA.

L’alumnat de 4t d’ESO ha visitat la presó Model de Barcelona per estudiar una de les institucions que el franquisme va utilitzar per reprimir, torturar i assassinar les persones que foren empresonades per defensar les llibertats arrabassades pel feixisme.

En Carles Vallejo, president de l’Associació d’ex-presos polítics del franquisme, empresonat i torturat a la presó durant els anys 70, conjuntament amb una altre ex pres, en Pitus, ens han explicat la seva vida a la presó: el que menjaven, les ce.les (durant els anys 40, un espai dissenyat per una persona se’n varen inquibir 13), els locutoris, les cel.les de càstig i també l’espai on s’executaven els presos amb “garrote vil”. Els últims, en Salvador Puig Antich i en Karl Heinz, executats el març del 1974.

Després han fet una ruta literària pels indrets on els protagonistes del llibre de Carles Ruiz Zafon, “Marina”, varen compartir experiències i vivències. Novel·la que l’alumnat ha llegit durant el curs i que, a través de lectures de paràgrafs en llocs emblemàtics, han compartit el món de la Marina i l’Òscar, protagonistes de l’obra.