Copa Cangur 2020

Aquest any, dins de les activitats programades en el marc del 40è aniversari de l’institut, el Sobrequés serà seu de la primera fase de la Copa Cangur 2020 que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i que rep el suport logístic de Isotropic. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO (excepcionalment hi pot participar algun alumne de 1r) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 3r.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant l’estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

L’esdeveniment tindrà lloc el dia 30 de gener a les 16:30h a la Sala d’Actes de l’institut que s’ha habilitat de manera excepcional per a l’ocasió.