Trobada d’alumnes i professors d’Escoles Verdes

El dijous 16 d’abril va tenir lloc la Trobada Territorial d’Intercanvi de les Escoles Verdes de les comarques gironines a la Casa de la Cultura de Girona.

Aquesta jornada tenia com a objectiu que l’alumnat i el professorat es trobessin per intercanviar experiències i sobretot per continuar motivant-nos i animant-nos a seguir endavant amb aquest projecte. Hi van participar 12 centres educatius de secundària; 50 alumnes i 23 professors.

Escoles Verdes_1

El tema d’aquest fòrum va ser l’energia.

La jornada es va iniciar amb una benvinguda institucional per part de la Sra. Isabel Muradàs i Vàzquez, regidora d’Educació i Esports de l’Ajuntament de Girona, i el Sr. Josep Planas, subdirector d’Informació i Educació Ambiental.

Després, els alumnes vam anar a fer una dinàmica de presentacions en petits grups i els professors van
fer el mateix entre ells.

A continuació, el Sr. Antonio Turiel, doctor en Física Teòrica i científic titular de l’Institut de Ciències del Mar del CSIC, ens va fer una xerrada sobre la “Crisi energètica”. Turiel ens va parlar de la utilització de les fonts d’energia al llarg de la història, dels límits d’aquestes fonts, de l’energia renovable, de la relació entre energia i economia i també ens va plantejar algunes de les possibles solucions a aquests problemes, segons el seu punt de vista. Però el més important és que ens va fer veure que, a la fi, no es tracta de salvar el planeta, ja que la seva natura és capaç d’adaptar-se a infinitat de canvis, sinó que es tracta de salvar
l’espècie humana.

Després, alumnes i professors vam compartir un esmorzar conjuntament al pati de la Casa de la Cultura. Posteriorment vam tornar a fer petits grups per portar a terme una activitat de debat d’una situació imaginària que es produïa amb una parada d’electricitat durant una setmana. Aquestes són les conclusions finals a les quals vam arribar entre tots:

• hem de ser conscients del que realment necessitem
  • hem d’adaptar l’horari laboral a les hores de llum
  • cal trobar mitjans de transport alternatius
  • no hem de dependre tant de les noves tecnologies
  • hem d’utilitzar recursos d’energia renovable
  • hem d’utilitzar productes de proximitat, per tal d’afavorir la producció local i fomentar l’autoconsum
  • cal reduir el consum

Per finalitzar, els alumnes de cada institut van exposar les activitats i experiències dutes a terme durant el curs com a Escoles Verdes.

Escoles Verdes_3
Tant alumnes com professors vam gaudir i aprendre de la trobada. Pensem que fòrums com aquests són de gran importància per fer créixer l’interès de tots sobre les qüestions mediambientals.

Adreces d’interès: