La pedra de Girona

El dimecres 5 d’octubre de 2016 els alumnes de primer i segon de Batxillerat de la matèria de Ciències de la Terra i medi ambient, han anat a fer un itinerari per reconèixer “in situ” la pedra de Girona.

pedra-girona_1

En aquest itinerari s’ha explicat la història geològica de la zona, destacant el període de l’Eocè, fa uns 40 milions d’anys, on va tenir lloc el màxim desenvolupament, en un mar tropical, d’uns organismes unicel·lulars anomenats nummulits.

pedra-girona_2

Els alumnes han comprovat com aquests organismes, juntament amb altres espècies, són els principals components de la pedra de Girona, que ha estat utilitzada en la construcció d’edificis i infraestructures de la ciutat.