Les Festes Decennals de la Candela 2021+1

Cada 10 anys, la ciutat viu una de les celebracions amb més tradició i història de Catalunya: les Festes Decennals de la Mare de Déu de la Candela. Així, des de fa més de dos segles, tots els anys acabats en 1, Valls ha celebrat de manera ininterrompuda les Decennals, conegudes també com les “Festes de la Llum”.

Els centres educatius hem dut a terme un projecte engrescador que consisteix a  donar a conèixer a l’alumnat 12 vallencs i vallenques notables de la nostra ciutat. Cada centre educatiu apadrina un personatge. Un tallerista ens ha construït un nan per homenatjar-lo. Els personatges notables són Josep Gelambí, Josep M. Vives, Eladi Homs, Francesc Español, Felipa Español, Joan Serra, Francesca Ivern, Maria Murtra, Josefina Cardó, Josep M. Tost, Pilar Solé i Dolors Vives. El nostre institut apadrina l’aviadora vallenca Dolors Vives Rodón.

L’alumnat de 3r d’ESO ha treballat el personatge des de tots els àmbits a partir d’activitats dissenyades pel professorat de les diferents matèries. Aquests estudiants han estat els encarregats de presentar la Dolors Vives a la resta de grups classe.

El divendres 28 de gener a les 11.00 al pavelló Xavier Tondo, els vostres fills i filles participaran en un espectacle en què es presentarà un audiovisual per tal de donar a conèixer els vallencs i vallenques homenatjats.

Músics i coreògrafs vallencs han fet la música i el ball de nans que l’alumnat de 1r ESO ballarà en els espectacles i les cercaviles que s’han organitzat per presentar els nans a la ciutat.