Esport d’elit i formació

Avui a l'institut Serra de Miramar ens ha visitat el Sr. Lluís Cortés, exentrenador del F.C. Barcelona femení i actualment, seleccionador femení d’Ucraïna. Ens ha vingut a fer una xerrada que formava part del crèdit de síntesi dels alumnes de 2n d’ESO. Aquest any, el tema escollit és un projecte de mini olimpíades, amb una part més teòrica, amb xerrades i activitats a l’aula; i una part pràctica, on es realitza la part esportiva.

Els alumnes pensaven que la xerrada aniria sobre futbol femení, però els temes que s’han tractat han estat molt variats. Ha parlat dels seus èxits esportius, de la seva faceta com a emprenedor, creant múltiples negocis tot i la seva curta edat, dels seus estudis i sobretot de la seva formació tan professional com personal.

El tema més important que s’ha tractat, ha estat el tema dels estudis. Ha posat molt d’èmfasi en què per ser un bon esportista professional no només t’has de centrar en la carrera esportiva, sinó que has de pensar en altres possibilitats. Com ell ha dit, “no sempre t’has de quedar amb el pla A” . Sempre has de tenir diferents opcions per si les
coses no surten bé, un Pla B.

Per aquest motiu ell no ha parat mai de formar-se, no només es va centrar en la seva hipotètica carrera esportiva professional, sinó que a la vegada, va realitzar diferents estudis universitaris, com ara: Publicitat i relacions públiques i Ciències de l’Activitat Física, l’Esport. A més de tenir aquests estudis, va realitzar diferents màsters per ampliar els seus coneixements i titulacions.

Una altra aspecte que ha interessat força els alumnes és que es tracta d’un gran emprenedor, ja que juntament amb els seus dos germans va obrir un gimnàs, va crear la seva pròpia cervesa artesana, “la Balaguerina”, un espai d’esdeveniments lúdics i un altre espai de restauració. I també unes estades esportives de futbol i llengua anglesa. Tots aquests aspectes el converteixen en una persona que mai para d’aprendre, de crear, de fer coses noves i d’innovar mentre es diverteix amb la seva passió d’entrenar. Tot un exemple a seguir per al nostre alumnat.