El Serra es mobilitza per unes instal·lacions dignes

Divendres passat, 12 d’abril, una representació de famílies, professorat i alumnat de l’Institut Serra de Miramar de Valls vam rebre la consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Sra. Anna Simó, a l’entrada del nostre centre.

Tota la comunitat educativa va voler aprofitar la presència de càrrecs polítics arran de la reunió d’equips directius de centres del territori que es portava a terme al Serra de Miramar, per presentar a la consellera Simó, a l’Alcaldessa de Valls Dolors Farré i la regidora d’Educació Teresa Rull, una carta amb les nostres reivindicacions. L’alcaldessa va remarcar que les nostres demandes eren responsabilitat del departament d’Educació. La consellera, per la seva banda, va passar a la reunió i va deixar que ens atenguessin tècnics dels serveis territorials.

Finalment, representants del professorat i de les famílies ens vam reunir amb el director adjunt de serveis territorials d’Educació a Tarragona, Diego Cañavate. Tots els allà presents vam reiterar la necessitat de dotar l’institut d’unes instal·lacions dignes per l’alumnat i que aquest fet no sigui un greuge comparatiu respecte els altres dos instituts del municipi. A més sent un edifici històric, cal oferir més recursos i manteniment, i que aquest fet no vagi en detriment de l’educació dels joves de la nostra ciutat i comarca.
Cal remarcar que aquesta és una reivindicació amb el consens de tota la comunitat educativa. El passat novembre i de manera oficial, es va entregar una queixa tant al departament d’educació de la Generalitat com a la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Valls. Fins i tot vam rebre resposta de la Generalitat; això sí, una resposta ambigua i generalista.
La principal reivindicació que vam fer és l’insuficient inversió en les instal·lacions i l’incompliment dels terminis de les obres adjudicades. Concretament, vam reiterar l’urgent necessitat de l‘obertura de la tercera ala de l’edifici (que dotaria finalment al centre de suficients aules), així com el mal estat del pati, el gimnàs, i la biblioteca, o l’absència d’una aula de música i de visual i plàstica. També vam recordar les deficiències en acústica i sonoritat a les aules, fet que preocupa molt al professorat, i que afecta a la seva tasca i al rendiment i benestar de l’alumnat.
Tot i l’aparent sorpresa de la consellera davant la nostra reivindicació a les portes de l’institut, d’aquestes mancances en són, com ja hem explicat, ben coneixedors. De fet, el senyor Diego Cañavete ens va explicar que ja està pressupostada l’adequació de cinc aules i «reformes al pati». Ens va comunicar també que les millores no estaran acabades per al curs 2024-2025 i ens van informar que les obres estaven pressupostades per iniciar-se al llarg del 2024 però no ens va poder precisar els terminis de l’execució.
La comunitat educativa de l’Institut Serra de Miramar seguirem insistint en les nostres reivindicacions que considerem justes, imprescindibles i urgents.