Benvinguda

Benvingut/da,

Aquest curs escolar l’equip docent està format per 43 professors/es. Comptem amb dos subalterns i una administrativa

El projecte educatiu de centre es fonamenta en el projecte d’innovació que tenim implementat des del curs 2009-2010: Comunitat d’Aprenentatge. Un programa que sorgeix com a iniciativa de la Comunitat Científica Internacional i que al nostre país és impulsat pel CREA (Community of Research on Excellence for All de la Universitat de Barcelona). El projecte cerca l’èxit de l’alumnat així com l’equitat i la cohesió social, mitjançant la transformació educativa de la comunitat. La implementació d’un conjunt d’actuacions educatives d’èxit que la Comunitat Científica Internacional ha demostrat que contribueixen a millorar l’aprenentatge de totes i tots i milloren la convivència en el centre educatiu; faran possible aquesta transformació. El projecte integra tot l’entorn escolar, el barri, el món associatiu, el voluntariat…

El projecte comunitats d’aprenentatge, dona resposta als objectius generals del sistema educatiu descrites a l’Estatut d’Autonomia (2006) segons el qual “totes les persones tenen dret a una educació de qualitat i a accedir-hi en condicions d’igualtat” i s’afronten a aquest repte amb l’aval que les investigacions científiques internacionals aporten sobre les millors condicions per afavorir un aprenentatge competencial per a tothom.

Implementem les actuacions educatives d’èxit que es defineixen com aquelles pràctiques educatives que la comunitat científica internacional ha demostrat que contribueixen a millorar l’aprenentatge de l’alumnat i la convivència al centre educatiu: grups interactius, tertúlies dialògiques, participació educativa de la comunitat, formació de familiars, model dialògic de prevenció i resolució de conflictes, formació dialògica del professorat. L’eix vertebrador del projecte és l’aprenentatge dialògic.

Ens definim com un centre innovador, inclusiu, amb noves expectatives, amb iniciativa i sobretot conscient d’allò que som i fem i d’allò que volem ser i viure.

Duem a terme altres projectes d’innovació sota el paraigua del projecte comunitat d’aprenentatge: servei comunitari, aquí prou bullying, impulsem la robòtica, plurilingüisme, FIC (model competencial orientador), batxibac, batxillerat dual americà i avancem.

Iniciem un nou curs escolar amb nous reptes i moltes oportunitats.

Famílies, ens sentim il·lusionats de què formeu part de la comunitat educativa i que ens l’educació dels vostres fills i filles.

Us desitgem un bon curs escolar!

Equip docent

Ensenyar no és transferir coneixement, sinó crear les possibilitats per a la seva producció o la seva construcció. Qui ensenya aprèn a l’ensenyar i qui ensenya aprèn a aprendre. “ Paulo Freire