PROJECTE RIUS/TORRENTS DE VALLS

L’Institut Serra de Miramar continua un any més amb el projecte rius.

El Projecte Rius és una iniciativa de l’Associació Hàbitat, una entitat sense afany de lucre que des del 1997 treballa per apropar les persones als rius i les rieres.

El projecte neix al Departament d’Ecologia de la Universitat de Barcelona (Facultat de Biologia), on professorat i alumnes conceben una iniciativa que combina la vessant ambiental amb la social, ideant així un gran projecte de participació ciutadana i de voluntariat ambiental per l’anàlisi, seguiment i millora dels ecosistemes fluvials.

El Projecte Rius basa la seva tasca en tres pilars fonamentals:

• La importància de l’educació per conèixer millor els ecosistemes aquàtics.
  • La constància del treball del voluntariat, que vetlla per la conservació d’un tram de riu a l’àmbit local.
  • El foment de la participació ciutadana, com a eina fonamental que ens condueix cap a una societat més conscient i capacitada per emprendre accions de protecció i millora d’aquests ecosistemes.

Amb els alumnes de 4t ESO de la matèria de Biologia i Geologia anem dues vegades a l’any (Tardor i primavera) a analitzar científicament un tram del torrent de Valls: la seva qualitat hidromorfològica, la qualitat fisicoquímica i la qualitat buiològica.

Som rigurosos científicament però també ens ho passem bé¡