Diada de Sant Jordi

Com en edicions anteriors, l’alumnat de l’INS Montpedrós ha participat en la Diada de Sant Jordi en la lectura de textos literaris organitzada per la Biblioteca Pilarín Bayés, de Santa Coloma de Cervelló.

Enguany, el tema per tractar ha estat triat per l’Associació Santa Coloma Més Capaç, que va escollir un parell de contes de l’obra Relats per entendre els trastorns mentals, de Mireia Parés i Francesc Pujol.

L’objectiu d’aquest llibre és explicar a la gent què són els trastorns mentals (angoixa, esquizofrènia, autisme, depressió, anorèxia…). Per fer-ho, la millor manera és posant-se a la pell dels personatges que els pateixen. Consta de dues parts, a la primera hi ha els relats, amb personatges d’allò més estrafolaris i d’allò més normals. Aquest us guiaran pel seu món i us ajudaran entendre com viuen les seves vides. La segona part, és un acostament més teòric però amb voluntat divulgativa per ajudar a tothom que vulgui aprofundir més en aquests trastorns. El contingut de la segona part està escrit des de la psicologia i els contes. Estan desenvolupats des d’aquests coneixements i l’experiència de l’autora en el contacte amb persones que els pateixen.

Així, dos alumnes de Batxillerat de l’institut van fer les lectures dels contes següents:

-“El Manel i el cotxe vermell”, que va llegir l’Iván Coll i que tracta sobre l’autisme;

-“La Lia i el Perdut”, que va llegir l’Alícia Antequera i que està dedicat a l’anorèxia.