22è Premi de Literatura “Protagonista Jove”

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) ha convocat enguany el 22è Premi de Literatura «Protagonista Jove» amb l’objectiu d’estimular la lectura d’imaginació entre els nois i les noies.

Per això, una comissió d’experts en literatura per a joves ha seleccionat vuit llibres en català, quatre per a cada grup d’edat a tots els centres d’ESO, de Batxillerat i biblioteques de Balears, Catalunya i País Valencià.

La selecció de llibres s’ha fet d’entre els publicats des del maig de 2017 a l’abril de 2018.

La finalitat del Premi de Literatura «Protagonista Jove» és aconseguir que el major nombre possible de joves llegeixi els llibres seleccionats; es constitueixi com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, i els presenti i defensi davant dels seus companys i companyes i, entre tots, anomenin el que consideren millor. Es pretén que la veu dels joves es faci sentir, donant-los l’oportunitat de funcionar com a Jurat amb repercussió més enllà del centre escolar, de la biblioteca o del club de lectura.

En aquest sentit, alumnes de 2n, 3r i 4t de l’INS Montpedrós s’han presentat al concurs gestionat entre la biblioteca del centre i la Biblioteca Pilarín Bayés de Santa Coloma de Cervelló, i han triat com a millors llibres d’imaginació els següents:

El bolígraf de Higgs, de Rubén Muntanyà

Jules Verne i la vida secreta de les dones planta, de Ledicia Costas

Aquí és son tot comença, de Jennifer Niven.

Finalment, podeu consultar les obres guanyadores d’aquest 22è premi de lectura jove (curs 2017-18) aquí.