Setmana dels Enig+ a l’Institut

Des del grup de servei “Enigmes i Jocs Matemàtics” de 3r i 4t, arriba aquesta proposta lúdica amb la intenció de posar a prova el vostre enginy. Els enigmes que us anirem plantejant estan pensats per a tots els cursos, ja que no cal tenir amplis coneixements matemàtics per participar-hi. Així doncs, animeu-vos a participar alumnes i professors!

Reptes i solucions:

• Repte 1 – dimarts 28/11/2023
    • Solució: 28 – 11 + 2 * 3 = 23
  • Repte 2 – dimecres 29/11/2023
    • Solució: Hi ha 20 triangles.
  • Repte 3 – dijous 30/11/2023
    • Solució: Una possible solució pot ser: el valor anterior elevat al quadrat i restar-li 10 multiplicat per la posició anterior. Així doncs, el valor que busquem serà 16.

• Repte 4 – divendres 1/12/2023
    • Solució: 1 – 1 + 1 + 5 = 6

Informació i bases del concurs:

• Durant el curs, hi haurà diverses tres setmanes on es plantejaran 4 nous enigmes: de dimarts a divendres, un cada dia.
  • Trobareu els enigmes a la pissarra del passadís i també a la web de l’institut.
  • Les respostes s’han d’enviar a través d’un formulari de Google. El seu enllaç estarà tant a la pissarra del passadís (amb un codi QR) com a la web de l’institut.
  • El termini per a resoldre els enigmes és d’un dia des que s’han penjat, es tancaran l’endemà d’haver-los penjat, a les cinc de la tarda. No s’acceptaran més respostes passada aquesta hora.
  • Per a cada participant, només es pot enviar una resposta.
  • És important posar sempre el mateix nom si voleu que les puntuacions se us sumin correctament.
  • Cada resposta correcta sumarà 1 punt per a la classificació del concurs.
  • En finalitzar les setmanes de reptes, es determinaran els guanyadors del concurs en funció de qui tingui més punts. En cas d’empats, hi haurà un enigma extra per a desempatar.
  • Els guanyadors faran una sortida per a participar en un “escape room”.
  • L’organització es reserva el dret a fer qualsevol modificació que cregui convenient per tal que el concurs es pugui desenvolupar correctament.