El passat divendres 7 de febrer l’alumnat de 1r d’ESO va finalitzar el projecte Naveguem per l’Antic Egipte i ho va de forma ben significativa. La cloenda del projecte ha anat variant durant els darrers anys, però s’ha acabat imposant l’exhibició pública dels seus aprenentatges. Com a convidats especials, van visitar-nos un total de set grups de 3r, 4t i 5è de Primària de les escoles Josep Boada, Jacint Verdaguer i Els Estanys.
En primer lloc, tots ells van gaudir d’una presentació general sobre la vida quotidiana, l’organització social i la religió a l’Antic Egipte. Un cop van aprendre més sobre aspectes com la piràmide social o la importància del riu Nil i les nombroses divinitats egípcies, van poder gaudir d’una experiència més interactiva escoltant contes i jugant a alguns jocs que els alumnes van preparar per tal d’emfasitzar aquests coneixements essencials.
En segon lloc, l’aula polivalent del centre va acollir els petits amb una mica més de presentació amenitzada amb representació teatral. Aquest era el torn d’aprofundir en aspectes com la història d’Egipte, algunes batalles decisives, l’evolució de les cambres funeràries i l’escriptura. La cirereta a aquest segon tram de la fira consistia a desxifrar un jeroglífic per poder entrar a la tomba de Cleòpatra. Finalment, en una tercera aula, els alumnes podien seure i gaudir de la recreació d’una momificació, la cerimònia d’obertura de la boca i del judici d’Osiris.
És un plaer per a l’institut fer que els alumnes gaudeixin de l’aprenentatge i que el transmetin. Creiem que és una manera de fer que la comunitat educativa del municipi estigui més unida i que alumnes més grans expliquin de primera mà allò que estan fent en els seus primers mesos de secundària. De la mateixa manera, esperem que els nens i nenes de les tres escoles passessin una estona agradable i sortissin ben encuriosits sobre la gran civilització egípcia.





