Títol d’estudis postobligatoris (batxillerat i CFGM)

Títol d’estudis postobligatoris (Batxillerat i Cicle Formatiu)

1. La persona interessada ha de sol·licitar l’expedició del títol davant la Secretaria del centre educatiu. El document per fer la sol·licitud se li entregarà a Secretaria.

2. La taxa corresponent als drets d’expedició del títol és de 66,90 € (http://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/taxes/) per al de Batxillerat i per al de tècnic/a en Formació Professional. La seva liquidació es porta a terme mitjançant ingrés a l’entitat bancària corresponent, fent servir el resguard de sol·licitud del títol acadèmic i professional. (Aquest tràmit es pot fer a qualsevol caixer de La Caixa, o via telemàtica a través d’aquest enllaç:

Per gaudir dels beneficis i exempcions que estableix la legislació aplicable, cal la justificació documental que acrediti els requisits. La tarifa per les famílies nombroses i monoparentals exigeix la presentació prèvia a Secretaria del carnet en vigor, per tal de fer un nou full amb la tarifa correcta.

Alumnes amb bonificació de taxa:
– Els membres de família nombrosa de categoria general.
– El membres de famílies monoparentals.
– Els membres de família nombrosa de categoria especial.

– Les víctimes de terrorisme, així com els seus cònjuges i els seus fills.
– Les persones amb discapacitat igual o superior al 33%.

3. Una vegada fet el pagament de la taxa el document s’ha de portar omplert a Secretaria acompanyat de la següent documentació:
– Fotocòpia i original del comprovant de pagament.
– Fotocòpia DNI.
A l’alumne se li entregarà un resguard del títol. En el moment d’anar a recollir el títol ha de portar el resguard. Aquest resguard té la mateixa validesa que el propi títol mentre aquest no sigui expedit. El termini de lliurament de l’original es d’aproximadament dos anys des del moment de la seva sol·licitud. El Centre es comunicarà amb les famílies en el moment que el tinguem disponible pel la seva recollida.

4. El Resguard de sol·licitud de títol acadèmic i professional i liquidació de taxa no s’ha de fotocopiar ni manipular o esmenar manualment, ja que són impresos individualitzats pel número de referència i tenen els mateixos efectes legals que el títol acadèmic.