Centre Tecnològic “Mestral” situat a l’antiga Central Nuclear “Vandellòs I”.

Centre Tecnològic “Mestral” situat a l’antiga Central Nuclear “Vandellòs I”

Desmatellament de Vandellós I

El passat 27 de Gener els alumnes de 1r i 2n de batxillerat de les modalitats científic i tecnològic  van visitar el Centre Tecnològic “Mestral” situat a l’antiga Central Nuclear “Vandellòs I”. Aquest centre està gestionat per ENRESA, empresa estatal dedicada al desmantellament de l’antiga central.

Després de passar  els controls de seguretat pertinents i d’esmorzar…, es va realitzar la visita, diferència en dos parts

Al principi els alumnes van assistir a una xerrada molt adequada al seu nivell de coneixements sobre la radioactivitat. Tot seguit, van fer una visita a un petit museu interactiu on els alumnes van gaudir de múltiples experiències.

La visita va acabar amb un taller sobre radioactivitat on els alumnes van poder comprovar com havien de treballar els operaris de la central en les diferents zones de risc diàriament.

Volem destacar la bona acollida i el tracte que van tindre per part de tot el personal d’ENRESA.