Jobshadowing amb una escola de Bordeus

La setmana passada, del 3 al 9 de març, la professora de francès del nostre centre, Anna Ribes, va estar a la ciutat de Bordeus per participar en un Erasmus (jobshadowing) amb l’École Collège Sainte-Anne Le Boscaut gràcies al Consorci Europeu per a la Transformació Educativa (CETE+).

La finalitat era treballar el patrimoni i la cultura com a part de l’aprenentatge educatiu. També el coneixement del funcionament organitzatiu i curricular francès i les metodologies que apliquen. El retorn d’aquesta experiència és, a més, enriquidor per al nostre centre per tal d’optimitzar recursos i estratègies amb la llengua francesa.
Es pot destacar el tema disciplinari en les escoles i instituts de França. Aquest és molt estricte i es realitzen moltes classes curriculars a l’exterior de les dependències del centre.
Ha estat tota una experiència que compartirem amb el nostre claustre, juntament amb els recursos pedagògics que ens va aportar el país veí. Així seguirem millorant la segona llengua estrangera del centre, el francès, i inculcarem la passió per aquesta llengua al nostre alumnat.
Qui coneix una segona llengua té un segon cor.
Tota una experiència!