Acollida de l’Istituto Eugenio Bona de Biella (Italia)

Tot seguit us expliquem un poc el l’acollida Erasmus que hem realizat amb l’Istituto Eugenio Bona de Biella i l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa.

Dia 1

Vam rebre a l’alumnat de l’Istituto Eugenio Bona de Biella. En grups de 4 van elaborar unes presentacions sobre les localitats de Biella i Tortosa. Posteriorment, les vam presentar per videoconferència a l’alumnat de l’institut d’Amer que també participava en el projecte.

Dia 2

El dimarts vam anar tots al Delta de l’Ebre. Així vam poder presentar al nostres companys de Biella  l’hàbitat aquàtic més extens de Catalunya. Van quedar bocabadats de la seva realitat física, geogràfica i natural, i, també, en les seves particulars tradicions, cultura, gastronomia, patrimoni arquitectònic i històric.

Dia 3

Vam anar a Tarragona, on vam fer una visita guiada pels vestigis de la ciutat romana.

Dia 4

S’ha fet una visita explicativa a la Tortosa monumental. Hem visitat la Cota Zero, l’Escorxador, elsbarris de Sant Jaume i Remolins, els Jardins de Príncep, el Parador, els Reials Col·legis i l’edifici on va residir l’oligarca i escriptor tortosí Cristòfol Despuig, del qual el nostre centre, amb molt d’orgull, porta el seu nom. També hem ensenyat a les professores i alumnes italianes el barriamb cases modernistes així com la façana barroca de la Catedral, amb la pertinent explicació.

Posteriorment, a classe, l’alumnat s’ha dividit en grupsheterogenis i han realitzat diferents projectes per a elaborar un producte final (Powerpoint, Canva…) i compartir tot allò que havien recollit amb mitjans digitals(vídeos, fotos…).

El centre, com a acomiadament, ha fet un piscolabis per a la gent italiana i per als alumnes de 4t A i 4t B. Han sigutuns dies intensos que ens han servit per a millorar la nostracompetència oral en anglès. Moltes gràcies, Istituto Eugenio Bona de Biella, esperem el pròxim any poder tornar-vos la visita.

Hi ha totes les fotos al següent enllaç.