Visita al monestir de Santes Creus i a les caves Codorníu de Sant Sadurní d’Anoia

En el marc del segon exercici del crèdit de síntesi, el passat dijous 21 de febrer l’alumnat de 2n d’ESO va visitar el monestir de Santes Creus a Aiguamúrcia, a l’Alt Camp, i les caves Codorníu a Sant Sadurní d’Anoia, a l’Alt Penedès, acompanyat pels professors Núria Estivill i Josep-Ramon Subirats.

En totes dues visites vam ser guiats per monitors que van explicar les particularitats de cada lloc.

A Santes Creus es va fer un recorregut per les diferents estances del monestir i ens van explicar què s’hi feia en cada lloc.

Un cop visitat l’interior es va passar un audiovisual sobre la vida a l’edat mitjana i quin paper va tenir el monestir.

Quan es va acabar la visita guiada vam tornar a entrar per fer els exercicis del crèdit de síntesi.

De totes les activitats previstes, la que va tenir més relleu i la més participativa fou la cerca i identificació d’imatges als capitells del claustre: sirenes, simis, persones, grius…

Un cop dinats, a Santes Creus vam anar cap a les caves Codorníu on ens esperaven per fer un recorregut per la història d’aquest cava i el mètode d’elaboració.

La visita va començar amb la projecció de la història de Codorníu. A continuació vam recórrer el cellers i vam contemplar bótes, dipòsits, premses… i milers i milers de botelles en els més de 30 quilòmetres de caves.

La part més curiosa va ser el recorregut en trenet per les caves i la degustació de most per als alumnes (cava per als professors) al final de la visita.