Un dijous ple de novel·les

Dijous dia 13 de març vam tindre un matí molt literari a l’institut. Ens van visitar dos escriptores : Francesca Aliern i Noemi Bagés.

Francesca Aliern ens va fer passar una estona molt entretinguda. Amb el seu estil, proper i natural, va anar desgranat anècdotes de la seua trajectòria com a escriptora, a l’alumnat de 1r de batxillerat. Insistí molt en el rerefons social de tots els seus llibres. És una persona compromesa, que s’atrinxera al costat dels febles, en la vida i en la literatura.

Noemi Bagés va conversar amb l’alumnat de 4t d’ESO.

Acostumada al públic adolescent els contà totes les indagacions que va haver de fer  abans d’ escriure la novel·la I la mort em parlava. Des d’esbrinar com es fan les identificacions dels cadàvers fins a saber si es pot incloure  en una  herència la custòdia d’un fill orfe. També els va explicar tots els detalls dels perfils dels personatges.

Acabà l’exposició amb puntualitat britànica. Encara hi hagué temps, però, de fer-li la pregunta obligada: hi ha una segona part? La Noemi els contestà que la deixava a la imaginació de cadascú.