Sortida de l’alumnat de l’optativa Art i patrimoni a Tortosa

Dijous 7 de juny l’alumnat de la matèria optativa Art i patrimoni a Tortosa va fer l’última de les sortides del curs. En aquesta ocasió també ens van acompanyar alumnes de 4t ESO D.

Es tractava de veure edificis i altres vestigis del segle XVI al XX pel nucli antic de Tortosa de diferents estils artístics, des del Renaixement al Modernisme.

La visita va començar pel carrer de la Rosa on es va explicar la importància d’aquest carrer com a eix comercial fins ben entrat el segle XX. Especial atenció va rebre el palau Capmany i també el palau Despuig i el palau Oriol.

En arribar a la plaça de la Cinta, es va treballar la Porta de l’Olivera (estil barroc) i la casa Grego (modernista, recentment restaurada). A continuació vam enfilar pel carrer de la Mercè –església de la Reparació d’estil historicista- per continuar fins a la plaça dels Estudis.

En aquest espai vam treballar què va significar la universitat per a Tortosa, vam aturar-nos davant la façana dels jutjats i vam repassar la importància d’aquests carrers, que tenen el seu origen en la via Augusta.

Posteriorment vam anar als Reial Col·legis. Teníem hora al centre d’interpretació del Renaixement, on vam veure l’audiovisual preparat sobre l’època.

Allí va començar una visita guiada per la responsable de l’espai, que ens va acompanyar i explicar els espais de l’església de Sant Domènec, el col·legi de Sant Jordi (seu de l’Escola Oficial d’Idiomes).

També ens va mostrar i explicar alguns detalls del col·legi de Sant Jaume i Sant Maties, seu de l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre i peça cabdal del Renaixement català.

El professors acompanyants foren Àngela Creix i Josep-Ramon Subirats.