Sortida al Museu de Tortosa, Històric i Arqueològic de les Terres de l’Ebre

El passat dimarts 20 de novembre l’alumnat de l’optativa Art i patrimoni a Tortosa de 4t d’ESO va visitar el Museu de Tortosa, Històric i Arqueològic de les Terres de l’Ebre.

L’antic escorxador acull el renovat museu que té els seus orígens a principis del segle XX.

L’alumnat va recórrer els espais de la planta baixa dedicats a la Prehistòria, al món ibèric, a la Dertosa romana i a la Turtuxa islàmica. Es van analitzar les diferents peces i restes emblemàtiques de cada època amb l’ajuda d’una audioguia.

Les restes que més van despertar l’interès dels alumnes van ser els ornaments de cada època, les monedes, la làpida de la barca romana i els mosaics procedents de Barrugat (Bítem).

Un cop feta la visita la museu la directora de l’IMACT, Maria Josep Bel, ens va acompanyar al fons de reserva del museu. En aquest espai vam veure com es tracten els materials que arriben al fons, com es cataloguen, amb quines condicions es conserven…

En aquest espai els va cridar l’atenció la col·lecció de monedes, les pintures del fons de museu i els bustos d’emperadors romans del Renaixement.

Aquest visita és la primera d’aquest curs i ens serveix per conèixer i valorar el patrimoni tortosí que són els objectius d’aquesta assignatura.