Sortida a la Mola Porquera

MOLA PORQUERA
SORTIDA DEL SOL
OBSERVEM EL PAISATGE

El dia 9 de febrer, un grup d’alumnes de tercer d’ESO vam fer una sortida del crèdit de síntesi de l’assignatura de biologia i geologia. La sortida l’havia organitzat el professor Álvaro Arasa i també ens van acompanyar Xavi Rodriguez i Carmen Segura. El principal atractiu de l’activitat era veure la sortida del sol i conèixer l’entorn.
A les 7.15 h ens vam reunir a l’institut tots els alumnes amb els pares voluntaris per portar-nos fins a Mola Porquera amb els seus cotxes. Quan ja havien passat llista i donat les explicacions vam marxar cap a la Mola Porquera, el punt des d’on veuríem la sortida del sol. Feia molt de fred i encara es conservava la neu que havia caigut dies abans. Abans d’arribar, ens vam trobar amb una costa de terra en molt mal estat. Un dels cotxes es va quedar aturat i els alumnes que hi anaven van haver de traslladar-se a un altre. Tot i això vam arribar a temps.
Faltaven deu minuts perquè sortís el sol i tothom ja estàvem preparats. Mentrestant, Álvaro ens preguntava i explicava el paisatge i com estaven formades les muntanyes. Tot era clar, però encara no veiem l’astre solar, i de cop i volta, quan menys ho esperàvem, va començar a aparèixer.

La sortida del Sol va ser tot un èxit i el vam veure sortir molt gran i bonic. Com que hi havia boira, i per tant més humitat, l’aire duia petites gotes d’aigua i per això vam poder veure el Sol més gran del que és habitual. L’espectacle solament va durar tres minuts i tothom vam fer un munt de fotos i vídeos. Ens vam quedar uns altres cinc minuts pels voltants i després ja vàrem començar a fer camí cap a l’institut.
La caminada va ser molt lleugera i fàcil, perquè tot era baixada. Nosaltres anàvem parlant amb els nostres grups respectius d’amistats i en algun moment donat el professor ens donava explicacions sobre el paisatge, les roques, la vegetació…
En arribar al Coll de l’Alba vam aturar-nos a esmorzar i descansar durant uns trenta minuts aproximadament i vam continuar caminant fins a l’ermita de Mig Camí, on vam estar una estona buscant estrelletesFinalment vam arribar a l’institut a les 12.30 h per finalitzar el matí amb dos hores de classe.
Va ser una experiència molt bonica, amb un paisatge preciós. Ens va servir per aprendre molt de manera entretinguda un munt de coses sobre el nostre entorn natural. Va valdre la pena la matinada.
Àngela Querol March, Marina Colomé i Mihaela Ceres
Alumnes de 3 er d’ESO