Reportatge del IX Certamen de Lectura en Veu Alta a Diari Jove

A tot Catalunya se celebra el IX Concurs de Lectura en Veu Alta, organitzat per la Fundació enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El nostre centre ja hi ha participat en les darreres edicions.

Enguany tornarem a ser-hi en les categories de Corsaris (1r i 2n d’ESO) i Tropa de Corsaris (3r i 4t d’ESO). Durant el curs, els dimecres, alguns alumnes voluntaris s’han anat reunint a l’hora de l’esbarjo amb un professor per practicar com havien de llegir en veu alta. Com que eren unes quantes participants a la mateixa categoria, un professor del centre, les va reunir a totes el passat dia 17 d’abril per triar la representant del centre als quarts de final en la categoria de Corsaris.

Per seleccionar la millor van haver de llegir en veu alta un fragment de cadascun dels dos llibres escollits aquest any, El món sobre rodes i L’edat del despertar davant de les altres companyes. En la categoria Tropa de Corsaris (tres representants) no va caldre fer cap selecció perquè només s’havia presentat un grup que és el que representarà el centre.

La representant del centre en la categoria de Corsaris i el grup de Tropa de Corsaris hauran de participar en els quarts de final amb els altres centres de secundària de les Terres de l’Ebre el proper 6 de maig a Tortosa.

Les semifinals tindran lloc a Tarragona i la final a Barcelona.

Font: Diari Jove.