L’Institut de Tortosa apadrina el castell de la Suda

Els alumnes de 2n d’ESO van participar el divendres 1 d’abril en l’apadrinament del castell de la Suda.

Aquesta és una iniciativa promoguda per la associació Amics dels Castells i Casc Antic de Tortosa i
pensada per reivindicar el valor de cadascun dels monuments de la ciutat.

Tortosa és una ciutat amb un passat de més de 2000 anys d’història i compta amb un conjunt
històricoartístic declarat d’Interès Nacional per l’estat espanyol, i aglutina monuments de primer d’ordre com el castell de la Suda i totes les fortificacions que l’envolten, la catedral de Santa Maria o els Reials Col·legis, entre altres.

Els Amics dels Castells, per ajudar a protegir i reivindicar el nostre patrimoni ha proposat a les
escoles de la ciutat que apadrinin un monument. Cada centre havia de treballar la unitat didàctica Tortosa, ciutat de castells, monuments i muralles, i un cop fet, escollien un monument per apadrinar. Els alumnes establiren compromisos per fer treballs d’actuació i reivindicacions sobre el monument escollit. L’associació oferia, a més a més, una visita guiada del monument.

Els nostres alumnes, després de realitzar la unitat didàctica, escolliren apadrinar el castell de la Suda i realitzaren, acompanyats pel president de l’associació Jordi Jordan i tres professors del centre, la visita als diferents indrets.

Pilar Gisbert, professora de Ciències socials.

Font: Fem rogle, núm. 2, p. 21.