Crònica del taller d’esports adaptats a l’institut

Avui divendres 8 de març un grup de membres del COCEMFE Maestrat han fet una sessió teòrica i pràctica d’esports adaptats a l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa.

La jornada estava adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i ha començat amb una explicació teòrica sobre què és l’esport adaptat i quines funcions socials té.

“Els esports adaptats són esports i activitats físiques que canvien les regles perquè les puguen practicar persones amb discapacitats físiques, sensorials o cognitives”.

Des del COCEMFE Maestrat han destacat la gran importància d’aquestes activitats perquè augmenten l’autoesitima, la condició física i la qualitat de vida de les persones discapacitades.

Posteriorment l’alumnat de 4t ha fet una sessió pràctica de goall ball (esport per discapacitats visuals), bàsquet en cadira de rodes i boccia (un esport semblant a la petanca per a persones amb paràlisis diverses).

La voluntat de la jornada és sensibilitzar l’alumnat perquè coneguen que no totes les persones de la nostra societat són iguals i que per tant, hi ha necessitats diferents a satisfer. Un altre dels objectius ha estat demostrar que tot i tenir alguna discapacitat són persones molt capaces que no ens han de produir llàstima, sinó admiració per la seua força de voluntat i capacitat per fer moltes coses.

Els membres del COCEMFE Maestrat han valorat molt positivament aquesta jornada que s’emmarca dins de la seua estratègia de sensibilitzar la societat i especialment la joventut, perquè les ciutats i pobles alhora de planificar els seus espais i edificis pensen que hi ha persones que tenen altres necessitats per poder desplaçar-se amb autonomia.