Fem iogurt

L’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa Tecnologia alimentària i nutrició, han realitzat una pràctica d’elaboració de iogurt amb la finalitat de conèixer les propietats nutritives dels derivats làctics, la seua importància en una dieta sana i equilibrada, i entendre el procés de fermentació làctica que es produeix a partir de bacteris.

D’altra banda s’ha demostrat que el iogurt aporta beneficis després de tractaments amb antibiòtics orals i afavoreix la repoblació de l’intestí per la flora bacteriana.

A partir de llet sencera, desnatada i un inòcul bacterià (iogurt ja fermentat amb Lactobacillus i Streptococcus), l’alumnat ha realitzat tot el procés i ha observat com es genera àcid làctic a partir de la descomposició de la lactosa i petites proporcions d’altres àcids grassos de cadena curta, que són els responsables de l’acidesa i textura final del iogurt, ja que el pH àcid fa precipitar la caseïna de la llet.

Finalment l’hem tastat i hem gaudit d’un bon esmorzar.