Treballs del Concurs de lectura de poemes en homenatge al poeta Gerard Vergés

El departament de Català, amb la col·laboració de la biblioteca de l’Institut Cristòfol Despuig, aquesta any ha convocat un Concurs de lectura de poemes en homenatge al poeta Gerard Vergés (Tortosa, 1931-2014).

Els objectius del concurs han estat difondre l’obra del poeta Gerard Vergés entre l’alumnat, practicar la recitació de poemes en veu alta i aprofitar les noves tecnologies per a fomentar la creació.

El concurs ha consistit a proposar que l’alumnat del nostre institut gravés amb un mòbil un vídeo llegint uns versos de Gerard Vergés, suggerits pel seu professor/a de llengua catalana. D’un total de 54 vídeos rebuts, se n’han seleccionat 27 amb els qual d’ha elaborat un cartell on hi ha un cor fet amb codis QR que enllacen als vídeos guanyadors.

D’aquest cartell se n’han fet diverses còpies en format DIN A2 que s’han repartit a diversos centres educatius i entitats culturals.

Aquest homenatge al poeta Gerard Vergés de l’Institut Cristòfol Despuig se suma així a l’homenatge que li va retre l’Ajuntament de Tortosa i la Institució de les Lletres Catalanes el passat 14 d’abril a l’Arts Santa Mònica, de Barcelona, i a l’homenatge que se li farà divendres 24 de març, a les 7 de la tarda, a l’Auditori Felip Pedrell, de Tortosa, en el primer aniversari de la seua mort.

Podeu veure els vídeos seleccionats en aquesta llista de reproducció a Youtube.