Projectes educatius de periodisme digital i radiofònic

Un any més, el departament de Català ha gestionat la participació de l’alumnat del nostre institut en diversos projectes educatius en què es posaran a la pell dels periodistes, elaborant continguts informatius propis, publicar-los a la xarxa i formar part d’una comunitat virtual, dinàmica i interactiva.

Per tercer any consecutiu l’alumnat de l’optativa Periodisme digital participarà en Escoles en Xarxa, un projecte de periodisme digital promogut per Vilaweb i Òmnium que connecta, mitjançant un sistema de blocs en línia, diversos centres d’educació primària i secundària (públics, concertats i privats) dels territoris de parla catalana que volen fomentar l’ús de les TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació) en l’àmbit educatiu i que, en conseqüència, miren de crear una xarxa de comunicació virtual.

Aquest també serà el segon any que l’alumnat de l’optativa Fem ràdio emetrà quinzenalment el programa propi Dotze i vint dins del magazín La punta del diamant que condueix Núria Móra a Ràdio Tortosa. El primer programa d’aquest curs s’emetrà dimarts 16 d’octubre i començarà regularment a partir del mes de desembre.

La novetat d’enguany és la participació de tot l’alumnat del centre en Diari Jove, una iniciativa de El Periódico de Catalunya. La intenció d’aquest projecte és acostar els joves al món del periodisme digital, estimular l’esperit crític i rigor periodístic, fomentar la llibertat d’expressió, facilitar la participació, així com destacar la importància de disposar de mitjans de comunicació lliures i independents.

Clique sobre les imatges i accedireu als espais del nostre institut en aquests projectes. A la pàgina principal del web de l’institut també trobareu els enllaços directes.