L’alumnat de batxillerat visita la Fira literària de Jesús

Divendres 20 d’abril, l’alumnat de 1r de batxillerat va assistir a la IV Fira literària Joan Cid i Mulet que se celebra a Jesús per participar en els actes de la jornada Els instituts a la Fira.

En primer lloc es va fer el lliurament del premis del V Concurs de treballs de recerca en l’àmbit de llengua, literatura i de l’exili, que enguany ha premiat un treball sobre la poeta Zoraida Burgos, de Laura Navarro Favà, alumna de l’Institut Joaquín Bau, de Tortosa. El jurat està format per professorat de tots els centres educatius de secundària de Tortosa i Roquetes, entre els qual hi ha la professora Araceli Aguiló del nostre institut.

A continuació es va fer la presentació de la publicació dels treballs de recerca premiats en el concurs de l’any passat, entre els qual hi ha el treball Amor i sexualitat a l’època dels romans, de Xavier Lluís i Chavarria, antic alumne del nostre institut, i La misogínia, de M. José Trujillo. Si voleu llegir-los, a la nostra biblioteca n’hi ha alguns exemplars.

Lamentablement, el treball de Lluís apareix a la portada com a accèssit, quan hauria de figurar com a primer premi compartit, cosa que l’organització va lamentar i corregir públicament.

A continuació, i per acabar la jornada, Nassira El-Hadri va pronunciar la conferència “El treball de recerca i l’aventura del saber”. El-Hadri  és autora del llibre Contes àrabs. Literatura popular del nord del Marroc, fruit del seu treball de recerca de batxillerat guardonat amb el Premi Ramon i Roca de la Fundació Martí l’Humà.

Font: departament de Català.