La nostra biblioteca a Pinterest

Pinterest és una xarxa social que permet crear i organitzar per temes col·leccions d’imatges disponibles a Internet. Tots aquests continguts es distribueixen en forma de pinboards (taulers d’anuncis molt atractius visualment). El 2012, Pinterest va ser premiada al Webby Awards per ser la millor aplicació de mitjans de comunicació social i pel seu disseny visual.

La nostra biblioteca hi publica guies temàtiques de lectura dels llibres del seu fons, les lectures prescriptives de cada curs, creacions de l’alumnat, etc.

ACTIVITATS DE L’ALUMNAT

Haikus
Haikus creats per l’alumnat d’ESO amb motiu del Dia Mundial de la Poesia 2014.

Treinta años sin Cortázar
L’Institut Cristòfol Despuig commemora el 30è aniversari de la mort de Julio Cortázar, escriptor i traductor argentí.

Matemàtiques a la llengua
Iniciativa del Cesire Creamat adreçada a l’alumnat d’ESO. Es tracta de recollir i il·lustrar dites o refranys que continguin nombres del zero al cinc.

Treballs de Recerca Batxillerat Econòmic-Humanístic 2013-2014
Treballs de recerca de l’alumnat de Batxillerat Econòmic-Humanístic presentats el curs 2013-14.

Treballs de Recerca Batxillerat Científic-Tecnològic curs 2013-2014
Treballs de recerca de l’alumnat de Batxillerat Científic i Tecnològic presentats el curs 2013-14.

GUIES DE LECTURA

LECTURES PRESCRIPTIVES

Lectures prescriptives ESO. Curs 2013-14
Llistat de lectures prescriptives dels departaments de llengües per al curs 2014-15.

Lectures prescriptives Batxillerat 2014-15
Lectures prescriptives dels departaments de llengües per al curs 2014-15.

LECTURES RECOMANADES

Guia de lectura: històries de jóvens d’arreu del món
Novel·les juvenils ambientades en diferents parts del globus que mostren com viuen, senten i són els jóvens d’avui i el món que els envolta.

CIÈNCIA

Recomanats per vacances: literatura i ciència
Novel·les de ciència per a joves proposades al Premi Llegim Ciència 2005-2014 (UVIC).

FILOSOFIA

Guia de lectura: Lectures per gaudir….i pensar
Selecció de novel·la juvenil per celebrar el Dia Mundial de la Filosofia (curs 2013-14).

MATEMÀTIQUES

Guia de lectura: matemàtiques a l’abast
Llibres per a joves que aborden les matemàtiques de manera entretinguda i amena.

Guia de lectura: Matemàtiques per a tots
Selecció de llibres per als més grans que mostren la presència de les matemàtiques en els camps del saber i en la vida quotidiana.

CINEMA

Anglès i cinema amb la col·lecció Speak Up
Pel·licules que pots trobar a la biblioteca de la col·lecció Speak Up.

OBRES DE CONSULTA

Guia de lectura: Diccionaris temàtics
Selecció de diccionaris especialitzats. A la web de la biblioteca hi ha un enllaç a activitats per treballar-los a classe.

CÒMIC

Guia de lectura: Tintín al cinema i… a la biblio
Segur que després de veure la pel·lícula us heu quedat amb ganes de més Tintín. Viu a la biblioteca les seves aventures amb Milú, el capità Haddock, el professor Tornassol, els germans Dupod i Dupont, l’ excèntrica Castafiore…

DIADES