Xarrada “Qui fabrica les paraules”

“Qui fabrica les paraules” és el títol de la xarrada  que Jordi Ginebra, catedràtic de filologia catalana de la Universitat Rovira i Virgili, oferí a l’alumnat de batxillerat del centre el passat dia 10 d’abril.

Durant una hora anà  explicant-los  els diferents mecanismes que tenen totes les  llengües  per formar paraules noves. Els mostrà amb exemples actuals com  i per què van apareixent els neologismes i els motius pels quals uns arriben a incorporar-se al diccionari normatiu i altres no. Els encoratjà a ser creatius  i  deixar-se portar per la intuïció, com fan els menuts, a l’hora de posar nom a objectes o fenòmens nous  o, fins i tot,  a  anomenar  les coses de sempre d’una altra manera.

Creiem que la proposta d’apropar  els estudis universitaris de la URV a l’alumnat de secundària  a través de conferències realitzades pel seu professorat i sobre temàtiques força atractives, és molt interessant.