Vídeos de la gala del concurs Canta-la

canta-la1(3)4

El dia 21 d’abril al Teatre Auditori Felip Pedrell de Tortosa vam poder veure i escoltar les actuacions dels finalistes del concurs d’interpreració de cançons en català Canta-la.

La sala estava plena a vessar i hi havia molta expectació.

Els alumnes encarregats de fer la presentació de la gala vam ser Raül i Júlia de 4t d’ESO.

Vam començar amb un gag, en què ens havíem intercanviat els vestits, i així vam emprendre les presentacions de tots els grups participants.

Els primers d’actuar van ser els tres accèssits de primer d’ESO. Les primeres van ser Les dos corxeres, el grup format per Mariam i Ariadna, que van cantar «Boig per tu», de Sau.

Després van cantar les Cireretes, nom artístic de Carla i Alba, amb la cançó «Sense tu», de Teràpia de Shock.

I després van ser Les Fashion Girl, el grup format per Cinta i Nerea, amb la cançó «Mirar enrere» d’Enric Verdaguer.

A continuació van actuar Parem el temps, el grup finalista de la categoria de 1r d’ESO fotrmat per Núria, Georgina i Paula, amb la cançó «Estels al vent» d’Els Catarres.

I per acabar aquesta primera part, vam escoltar la cançó «Dancing sandàlies», del grup Macedònia, interpretada per les guanyadores de la categoria de primer: Les Superpoderoses, Cinta i Dina.

Després va vindre el torn dels concursants de 2n d’ESO.

En aquesta categoria no hi van haver accèssits i només i vam escoltar el grup finalista i el guanyador, El grup finalista va ser La Veu de Bítem, nom artístic d’Àlex i Edgar, que van cantar la cançó «El primer arbre del bosc», de Blaumut.

I el guanyador de la categoria de segon d’ESO va ser Llovy, nom artístic del solista Aleix, amb la cançó «És la nostra història», de Teràpia de Shock.

Donada per acabada la categoria de 2n d’ESO, vam passar a escoltar Som com som, el grup guanyador de l’aula d’acollida format per Houria, Tania, Sanni i Papa, que amb la col·laboració especial d’Íngrid Castell, van cantar i ens van animar amb la cançó «Rock and roll», d’Els Catarres.

En la categoria de 3r d’ESO, només hi va haver un guanyador, però quin guanyador!

Va ser Kalvo Klein, nom artístic de David, que va interpretar la cançó «Carnaval», del grup Pepet i Marieta.

Abans de continuar amb els més grans, es va fer un petit descans per entregar els premis del VIII concurs de relats breus, convocat pels departaments de llengües del nostre institut amb motiu de la diada de Sant Jordi.

Després de fer un ingeniós truc de màgia, vam donar pas a CAZA, el grup finalista de quart d’ESO format per Chayma, Aida, Andrea i Zhara, amb la cançó «Fil de llum», d’Andreu Rifé.

I donant per acabada aquesta categoria la solista guanyadora, Mihaela, va cantar la cançó «Sense tu tot canvia», de Judit Neddermann. No cal dir que tots els participants van rebre un fort aplaudiment.

Fet això, va arribar el torn dels dos grups participants guanyadors de batxillerat.

Les dolçaines, el grup format per Mariona i Eliane, que van cantar la cançó «Compta amb mi», de Txarango, guanyadores de la categoria de 1r de batxillerat.

I tot seguit, el grup Doraemon, format per Andrea, Nacera, Chaymae, Samah i Abril, guanyadores de la categoria de 2n de batxillerat amb l’alegre a cançó de «Doraemon».

Abans del comiat definitiu, va actuar el grup de professores format per Núria Benaiges, Vanessa Monterde, Tere Izquierdo i Maria Josep Altadill, amb la cançó «Qualsevol nit pot sortir el sol» de Macaco, una versió actual de la cançó de Jaume Sisa, que va anar acompanyada de les imatges dels personatges de ficció de la cançó. Fent broma, vam demanar un fort aplaudiment per veure si així ens pujaven les notes i la veritat és que va sonar ben fort.

Al final hi va haver dues actuacions extres més:

Primer la dels alumnes de la classe de 3r B i la professora Mariló Sebastià, que ens van fer riure amb cançó «Samarreta imperi», de Gertrudis.

I després, la classe de 1r A i la professora Núria Estivill, que van interpretar la cançó «Vull estar amb tu», d’Els Catarres.

L’última actuació va ser la del grup Tomeu Carbó i ses al·lotes, format pel professor Enric Carbó i la col·laboració especial de les professores Núria Estivill, Tere Izquierdo, Mariló Sebastià i Cinta Benaiges, amb la cançó «Mallorquins i catalans».

La gala va acabar amb un agraïment sincer al director de l’institut i a la nostra estimada professora Maria Josepa per haver fet possible un any més una vetlada tan agradable.

Raül i Júlia