Videoconferència amb Gita Baak, filla de supervivents de l’Holocaust

En el marc de les jornades “Reflexions entorn els ebrencs a l’Holocaust” que ha organitzat el departament de Ciències socials amb motiu del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, dilluns passat dia 17 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO va assistir a una xarrada per videoconferència amb Gita Baak des del Canadà.

Gita Baak és doctora en psicologia i és filla de supervivents de l’Holocaust. El seu treball acadèmic tracta sobre les conseqüències traumàtiques que hereten els descendents de supervivents de genocidis, no només de l’Holocaust sinó d’altres com l’extermini de pobles aborígens a Amèrica i a altres llocs.

Gita va explicar la terrible història que van patir son pare i sa mare a Polònia sota la invasió de Hitler i també com ella, malgrat no haver viscut la guerra, després també va patir les seqüeles que aquest trauma havia deixat als seus pares i familiars.

A la xarrada Gita Baak va subratllar la importància de no oblidar i tractar-ho amb delicadesa, perquè moltes víctimes no volen recordar ni tornar a parlar de tot el patiment que van sofrir.

L’últim consell que va donar als alumnes va ser “parleu amb els vostres avis”.