Videoconferència amb Gita Baack

Una de les activitats que ha muntat el departament de Socials de l’institut en motiu del Dia internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust va ser la videoconferència que l’alumnat de 4t ESO A va mantenir amb Gita Baack.

Filla de supervivents de l’Holocaust, la primera dona del seu pare i dos germanastres de la Sra. Baack foren assassinats pels nazis per ser jueus.

La Sra. Baack es doctora en psicologia i ha treballat sobre el trauma que hereten els descendents dels que han sobreviscut un genocidi.

Els alumnes de 4t ESO A van preparar l’entrevista i li van fer les següents preguntes en anglès, que foren contestades per la Dra. Baack en la mateixa llengua:

—A la seva família, quines històries va escoltar? Com va impactar en vostè aquestes històries?

—Quin era l’estat emocional dels seus pares quan vostè era petita?

—En què van patir més els seus pares?

—El fet de ser vostè psicòloga, l’ha ajudat a superar aquest trauma?

—Vostè té una perspectiva diferent de la càrrega que porta?

—Com respon vostè a aquestes tres preguntes universals?

• El mal és innat a la naturalesa humana?
  • Com fou possible que tanta gent comuna a tants països es quedés asseguda o fins i tot ajudés amb els homicidis dels seus congèneres?
  • És possible el perdó?

—Com seria si vostè i els seus descendents visquessin una vida sense la càrrega del trauma que porta?