Viatge de final de curs a Roma

Del 3 al 7 de maig, l’alumnat de 4t d’ESO hem fet l’esperat viatge de final de curs a Roma, la ciutat eterna, el bressol de la nostra civilització.

Els primers passos els vam fer pels carrers de la Roma barroca i vam poder veure la Piazza di Spagna, la famosa Fontana di Trevi o la Columna de Marc Aureli, etc.

Un altre dia vam dedicar-lo a passejar per la Roma antiga i vam visitar el Coliseu, el Fòrum Romà, etc.

Com no podia ser d’altra manera, també vam visitar la Ciutat del Vaticà, la Basílica de Sant Pere, els Museus Vaticans al complet i un dels seus més famosos tresors artístics: la Capella Sixtina. Allí vam poder admirar la Pietà, de Miquel Àngel, i L’escola d’Atenes, de Rafael, per posar només algun exemple.

També ens vam allargar fins a Pompeia, la ciutat de l’antiga Roma, a la Campània, que va ser destruïda per l’erupció del Vesuvi l’any 79, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Però tot no va ser només fer visites culturals, també vam conèixer el popular barri de Trastevere a la nit, el mercat de Porta Portese i la gelateria Grom, on fan els gelats més deliciosos del món.

Abans de marxar, encara vam tindre temps de poder veure la imponent escultura de Moisès, obra de Miquel Àngel, que es troba a pocs minuts de l’hotel. La llegenda explica que, en acabar l’escultura, l’artista va colpejar el genoll dret de l’estàtua i li va dir: “Parla!”.

En definitiva, un viatge inoblidable.