Viatge de 4t d’ESO a Berlín

Del 31 març al 4 d’abril, un grup d’alumnes de 4t d’ESO hem fet un viatge a Berlín, la capital i la ciutat més gran d’Alemanya.

En arribar a Berlín, vam deixar les maletes i vam sortir amb metro amb direcció al parc Tiergarten, un dels parcs més populars i coneguts de la capital alemanya.

L’endemà vam fer una primera visita a la ciutat amb un guia local i vam veure la Catedral de Berlín, Checkpoint Charlie, el mur de Berlín, Potsdamer Platz, el Memorial de l’Holocaust i la Porta de Brandenburg

A la tarda vam visitar el museu Topografia del Terror, amb guies amb anglès. Aquest museu, situat on al 1933 es trobava l’edifici de la seu de la Gestapo, és un lloc ple d’història i detalla la sòrdida història del aparell de seguretat de Hitler entre els anys 1933 i 1945.

Dimarts al matí vam fer la visita del Berlin Wall Memorial, el lloc que recorda la divisió alemanya. Situat en un lloc ple d’història a Bernauer Strasse, s’estén al llarg d’1,4 quilòmetres de l’antiga franja fronterera. Allí vam poder veure el mural de l’artista roquetenc Ignasi Blanch.

A la tarda vam fer un breu passeig pel barri jueu, la sinagoga i els seus famosos patis i a continuació ens vam desplaçar amb metro per visitar l’East Side Gallery i el barri de Kreuzberg, un barri alternatiu amb molt ambient, sobretot, dimarts a la tarda.

Dimecres al matí vam visitar el camp de concentració de Sachsenhausen.

L’últim dia al matí, abans d’agafar el vol de tornada, encara vam tindre temps d’anar al Museu de Pèrgam on vam poder admirar la porta d’Ixtar i la porta del mercat de Milet, i també el Museu Nou, on vam contemplar el famós bust de Nefertiti.