Viatge a Galícia

​La setmana del 3 al 8 de maig de 2022, l’alumnat de 4t d’ESO va fer un viatge a Galícia.

El primer dia vam sortir de Tortosa en autobús fins a Valladolid, on vam fer la primera parada.

L’endemà vam prosseguir el viatge fins arribar a Villagarcía de Arousa, que seria el nostre centre d’operacions.

A la tarda, vam sortir direcció O Grove per fer una passejada en vaixell per la ria d’Arousa.

Durant el trajecte ens van explicar el cultiu dels musclos i el seu sistema de producció, a més de fer una petita degustació.

Per rematar la sortida, vam visitar l‘illa d’A Toxa i la fantàstica platja d’A Lanzada, que recull històries molt interessants.

Dijous dia 5 van sortir direcció A Guarda, per poder fer l’ascens al Monte de Santa Trega i visitar una de les zones naturals més ben conservades de Galicia.

A la tarda vam fer un passeig pel Monte Aloia i, de camí a l’hotel vam parar a la ciutat de Vigo i fer-ne una visita lliure.

Divendres dia 6 al matí, vam anar a l’Ecoparque Marín, un innovador i modern parc d’aventura activa amb sis circuits a diferents altures amb jocs de diferents dificultat.

A la tarda vam visitar la ciutat de Pontevedra, acompanyats d’una guia oficial i ens vam passejar pel nucli antic de la ciutat.

De camí a l’hotel, vam fer una breu parada a Combarro, declarat Conjunt històric-artístic, amb nombrosos hórreos i cases singulars a la vora de la ria de Pontevedra.

Dissabte dia 7, vam fer una visita guiada al Centre d’Interpretació del Parc Natural de les Dunes de Corrubedo per poder conèixer el seu ecosistema i la duna mòbil más gran del nord-est peninsular.

En acabat, vam anar a la serra do Barbanza per pujar fins el Miradoiro da Curota i disfrutar d’unes espectaculars vistes de la ria d’Arousa.

A la tarda, vam anar a Santiago de Compostela, la capital de Galícia. Acompanyats d’un guia oficial, vam recórrer els indrets més emblemàtics de la ciutat: la plaça del Obradoiro, enfront de la Catedral, on es troba el Pòrtic de la Glòria, la Torre del Rellotge, la plaça de les Plateries, la Porta Santa i la plaça de la Azabachería, entre altres llocs.

Diumenge dia 8, vam emprendre la tornada a casa, però abans vam aprofitar per parar a la ciutat de Lleó i visitar la Catedral de Lleó, una obra mestra dels començaments del gòtic espanyol, i el centre històric, acompanyats per una guia oficial.

En definitiva, un viatge que ens ha permès descobrir les Rías Baixas, una de les zones més boniques de Galícia que no oblidarem mai.